Долинська сільська територіальна громада Подільського району Одеської області
Одеська область, Подільський район

Раннє втручання!

Дата: 15.03.2024 13:20
Кількість переглядів: 63

Фото без описуФото без опису
Скринінг під час заповнення акту оцінки потреб сім’ї/особи у разі виховання у сім’ї малюків із ймовірним порушенням розвитку.

Скринінг під час заповнення акту оцінки потреб сім’ї/особи у разі виховання у сім’ї малюків із ймовірним порушенням розвитку.

Сфера розвитку

6-8 місяців

9-11 місяців

12-17 місяців

18-23 місяці

2 роки

3 роки

Соціально-емоційна сфера

Не посміхається або кричить у відповідь на людей

 

Не ділиться радістю з іншими за допомогою контакту очима або виразу обличчя

Не помічає когось нового

Не грає в ігри «по черзі» (наприклад, котити м'яч)

Відсутній інтерес до гри і взаємодії з іншими дітьми

 

Коли грається, з іграшками, прагне вдарити, впустити і кинути їх, а не використовувати (будівельний конструктор)

Не цікавиться іграми по типу «ніби», або іграми з іншими дітьми

Труднощі у розумінні та зауваженні почуттів своїх та інших (щасливий, сумний)

Відсутній чи обмежений контакт очима

Комунікація

Не белькоче

 

Не жестикулює (вказуючи, показуючи, розмахуючи)

Не використовує белькотання з 2-х складів (га-га, ма-ма)

Не продукує фрази, що звучать як говір Не реагує на знайомі слова

 

 

Немає чітких слів

Не розуміє короткі запитання (наприклад, «Де м'яч?»

Знає менше ніж 50 слів Не складає слова разом («Штовхни машину»)

Більшість зі сказаного дитиною не зрозуміло

Мову важко зрозуміти

Не використовує прості речення («Велика машина поїхала»)

 

 

 

Дрібна моторика й пізнання

Не тягнеться і не тримає(захоплює) іграшки

Руки часто стиснуті,напружені

Не в змозі утримувати або випускати іграшки Не може перекладати іграшку з однієї руки в іншу

Як і раніше, більша частина харчування – рідке або пюре

Не може жувати тверду їжу

Не в змозі брати невеликі предмети, використовуючи вказівний і великий пальці

Не тримає олівець або не малює каракулі Не намагається складати вежі з кубиків

Немає інтересу до навичок самообслуговування (одягання, їжа, умивання і т. д.)

Труднощі з навичками самообслуговування (наприклад, їжа, одягання і т. д.)

Важко маніпулювати маленькими предметами (бісер, бусинки)

Велика моторика

Не повертається Не утримує голову і плечі, лежачи на животі

Не сидить без підтримки

Не пересувається (по-пластунськи або на 4-х)

Не тримає вагу тіла на ногах, коли дорослі підтримують

Не повзає на карачках або не пересувається на сідницях

Не хоче стояти

Не стоїть, тримаючись за меблі

Не намагається ходити без підтримки

Не стоїть самостійно

Не може бігати

Не може ходити по сходах, тримаючись Не в змозі кинути м’яч

Не бігає нормально

Не може ходити по сходах

Не може штовхнути ногою чи кинути м’яч

Не може підскочити на двох ногах разом

 


Раннє втручання – це міждисциплінарна допомога сім’ям з дітьми від народження до 3-х повних років, у яких є порушення розвитку. Підтримка спрямована на покращення розвитку дитини та підвищення якості життя родини.

Раннє втручання орієнтоване на дітей у перші роки їх життя, оскільки раннє виявлення біологічних та соціальних чинників ризику щодо порушення розвитку дитини дає можливість своєчасно почати інтенсивну допомогу в ранньому віці, коли розвиток дитини особливо піддається впливу. У цей період є найвищі шанси запобігти появі обмежень як у функціонуванні сім’ї, так і в фізичному та психосоціальному розвитку дитини.

 

Раннє втручання включає:

- Супровід сімей, які виховують малюків із порушенням розвитку

- Підтримку родини в подоланні кризи

- Допомогу родині у розвитку життєво необхідних умінь та навичок у дитини

- Сприяння покращенню взаємодії малюка із членами родини та соціуму.

 

Для кого раннє втручання?

 

Для сімей, які виховують дітей від народження до трьох повних років, у яких:

  1. Встановлено певний діагноз, що супроводжується затримками розвитку дитини (незалежно від ступеня тяжкості). Наприклад, дитячий церебральний параліч, розлади аутистичного спектра, синдром Дауна, епілепсія та інші.
  2. Визначено затримку в розумовому, моторному, соціально-емоційному та комунікативному розвитку за допомогою скринінгів або тестів.
  3. Є ризик появи затримки розвитку внаслідок певних біологічних та соціальних чинників. Наприклад, діти, народжені раніше терміну; діти, народжені з малою вагою та інші; діти, які перебувають в будинку дитини; сім’ї, які отримали будь-який травматичний досвід.
  4. Сім’ї, де батьки мають сумніви та хвилювання щодо розвитку своєї дитини або питання стосовно відносин із маленькою дитиною, її поведінки та взаємодії з іншими людьми.

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь